بلاگ

ست کردن DNS

ست کردن DNS

در این مقاله از مجموعه بهاتک به آموزش ست کردن DNS می‌پردازیم.

ست کردن DNS و اتصال دامنه به هاست یکی از اولین کارهایی است که باید بعد از خرید هاست و ثبت دامنه وردپرس برای راه اندازی وب‌سایت خود انجام دهید. با ست کردن DNS، آدرس دامنه به IP سرویس هاست ترجمه می‌شود و به طبع آن هر کاربری که نام دامنه شما را سرچ کند، از طریق سرویس هاست وارد سایت شما می‌شود.

علت کندی سرعت اینترنت در بسار موارد به خاطر سیستم یا ارائه دهنده اینترنت نیست. با تغییر DNS وضعیت اینترنت خود را مورد بررسی و آزمایش قرار دهید و ببینید که آیا با تغییر DNS، در کیفیت اینترنت شما تفاوتی ایجاد شده یا نه.

این عمل طی چند گام به اتمام می‌رسد که به آن خواهیم پرداخت.

در قدم اول بر روی نماد اینترنت در قسمت پایین سیستم در قسمت TASK BAR کلیک راست کنید. بسته به نوع اینترنت شما از اشکال متفاوتی برایتان نمایان می‌شود.

ست کردن DNS

 

سپس صفحه زیر برایتان ظاهر می‌شود که در اینجا باید بر روی گزینه‌ی << Open Network and Sharing Center>> کلیک کنید.

همانطور که مشاهده می‌کنید در گوشه‌ی سمت چب بر روی گزینه‌ی change adapter settings کلیک کنید.

ست کردن dns

سپس تمامی کانکشن‌های وصل شد به سیستمتان ظاهر گشته. که این کانکشن‌ها (Connections) با یک علامت ضربدر قرمز رنگ، در قسمت پایینی مشخص شده‌اند. 

ست کردن dns

سپس پنجره جدیدی باز می‌شود. به دنبال عبارت “Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4)” بگردید. سپس دوبار بر روی آن کلیک کنید و یا پس از کلیک بر روی آن، بر روی گزینه Properties کلیک نمایید. نهایتا نتیجه مشترک خواهد بود و پنجره نهایی برای شما بازخواهد شد.

روی گزینه “Use the following DNS server addresses” کلیک کنید.

بعد فیلدهای Preferred DNS server و Alternate DNS server برای شما در دسترس قرار خواهند گرفت و می‌توانید DNS دلخواه خود را در این قسمت وارد کنید.

در نهایت DNS مورد نظر خود را وارد کنید، روی گزینه OK کلیک کنید و تمام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *